Diensten van de Dierenfysio Marjolein

Waarvoor kunt u bij de Dierenfysio Marjolein terecht:

IMG-20230215-WA0000_edited.jpg

Dierfysiotherapie / Revalidatie

Dieren zijn afhankelijk van hun bewegingsvrijheid, minder bewegingsvrijheid betekend automatisch vermindering van kwaliteit van leven. Wanneer een dier ergens klachten ervaart zal hij ergens anders in zijn lijf gaan compenseren. De dierenfysiotherapeut heeft diverse behandelmogelijkheden om zowel de klacht als de ontstane compensaties op te lossen, danwel te verminderen. Voor behandeling dierfysiotherapie is een verwijzing van de dierenarts nodig.

IMG-20230406-WA0006_edited.jpg

Hydrotherapie

Ook hydrotherapie is één van de vele behandelopties van de dierenfysiotherapeut. Het voordeel van de hydrotrainer in vergelijking met zwemmen is dat de manier van bewegen gelijk is aan de dagelijks beweging. Daarnaast is de training iedere keer meetbaar (loopsnelheid, waterhoogte, hellingshoek, tijdsduur enz.) Hydrotherapie kan een waardevolle aanvulling zijn bij diverse klachten/aandoeningen zoals bijvoorbeeld rugklachten, gewrichtsaandoeningen of blessures. Maar ook dieren met overgewicht of preventief trainen van sport- of werkhonden zijn indicaties voor hydrotherapie.

IMG-20211115-WA0002_edited.jpg

Lasertherapie

Lasertherapie is een andere behandelmogelijkheid van de dierenfysiotherapeut. De High Power Laser heeft effect op zeer veel aandoeningen zoals; wond- en littekenbehandeling, pezen, gewrichtsbanden en gewrichtsblessures, spierblessures, pijnklachten, artrose, nek- en rugklachten, enz. Lasertherapie ondersteund het zelfherstellend vermogen van het lichaam, is pijnloos en kan daardoor voor vrijwel ieder dier ingezet worden als onderdeel van de behandeling.

FB_IMG_1654092145011.jpg

Preventieve checkup / sportkeuring

Preventie is nog niet zo'n algemeen begrip als het om gezondheid gaat. Terwijl juist het voorkomen van blessures veel winst oplevert, zowel financieel als mentaal/fysiek.

Opgroeiende honden zijn niet erg voorzichtig met zichzelf, Oudere honden krijgen te maken met verminderde opname van voedingsstoffen en 'gebruikssporen' in het lichaam, Wedstrijdhonden gaan vaak kun grenzen over waardoor het lichaam in dysbalans kan komen, Werk- en Geleidehonden moeten in topconditie zijn om hun werk goed vol te kunnen houden.

Samen kijken we naar het lijf van uw hond en hoe u kunt bijdragen aan de optimale gezondheid van uw dier. Voor een preventieve check is geen verwijzing nodig.

ca8cd3df-36e0-4209-b09b-022dacf69143.jpg

Natuurlijke ondersteuning

Ieder individu, mens en dier, bestaat uit 4 levensvormen: Fysiek (je lijf), Mentaal (je denkvermogen), Energetisch (alle energie in je lichaam) en Spiritueel (de kern van je wezen)

Wanneer je fysieke lijf uit balans is door bv. een blessure, heeft dat ook invloed op je andere systemen. Bewerkte voeding (zoals brokken), schoonmaakmiddelen, vlo- en tekenmiddelen enz. geven een chemische belasting op het lichaam waardoor de 4 systemen in onbalans met elkaar kunnen komen.

Tijdens een consult natuurlijke ondersteuning kijk ik met je mee naar zinvolle aanvullingen zoals o.a. supplementen, voeding en leefomgeving waarbij we de chemische belasting zo veel mogelijk elimineren.